سایت تفریحی

دانلود آهنگ جدید

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

صبحانه‌اي مقوي نان عسلي

صبحانه‌اي مقوي  نان عسلي

صبحانه‌اي مقوي  نان عسلي

يكي از مهم‌ترين نكاتي كه اين غذا را يك صبحانه منحصر به فرد مي‌كند كامل بودن آن است.

صبحانه‌اي مقوي  نان عسلي

مواد لازم:

نان: چند برش به اندازه‌هاي ۳‌‌در۳سانتي‌متر

عسل: ۳ قاشق غذاخوري

شير پاستوريزه: يك ليوان

گردو؛ نيمه پودر شده: ۲ قاشق غذاخوري

تخم‌مرغ: ۲ عدد

آرد: نصف قاشق غذاخوري

روغن سرخ كردني: يك قاشق غذاخوري

طرز تهيه:

ابتدا شير و عسل را با هم مخلوط مي‌كنيم و خوب به هم مي‌زنيم تا عسل در شير حل شود. سپس آرد و بعد تخم‌مرغ‌ها را به آن اضافه مي‌كنيم. بهتر است شير سرد باشد تا آرد گلوله نشود پس از آن كه اين مواد را خوب به هم زديم، گردو را به آن اضافه مي‌كنيم.
در يك تابه نچسب روغن را مي‌ريزيم و روي حرارت ملايم مي‌گذاريم تا گرم شود و برش‌هاي نان سنگك را داخل آن مي‌چينيم و سپس مخلوط به دست آمده را روي آنها مي‌ريزيم و مي‌گذاريم كمي قوام بگيرد. پس از آن كه يك سمت آن تغيير رنگ داد مي‌توانيم نان‌ها را به سمت ديگر برگردانيم.

نكات تغذيه‌اي

. همراه بودن نان و عسل و شير و تخم‌مرغ و گردو به خوبي مي‌تواند يك صبحانه مقوي را براي فرزندان شما مهيا كند. كربوهيدرات‌هاي نان و عسل در كنار بهترين پروتئين‌هاي حيواني موجود در شير و تخم‌مرغ، صبحانه‌اي كامل و بدون نقص است. نان سنگك يكي از بهترين نان‌هايي است كه امروزه كمتر در سفره‌هاي ما ديده مي‌شود، در حالي كه استفاده از آرد كامل گندم (آرد سبوس‌دار)‌ و نيز طرز به عمل آمدن خوب خمير آن، آن را يك نان سالم براي صبحانه ساخته است. نان‌هاي سبوس‌دار مثل نان سنگك از انواع ويتامين‌هاي B غني هستند. ويتامين ۲B و ويتامينA موجود در آرد سبوس‌دار حتي پس از پخت نان بخوبي حفظ مي‌شود. عسل نيز شامل قندهايي مثل گلوكز، فروكتوز و مواد معدني مثل منيزيم، پتاسيم، كلسيم و آهن است. آهن و كلسيم زياد موجود در عسل، آن را صبحانه‌اي كامل براي جبران فقر آهن و نيز استحكام استخوان‌ها مي‌سازد. عسل مقوي و انرژي‌زاست. دياستازهاي موجود در عسل و نيز اسيدهاي چرب مفيد موجود در گردو باعث مي‌شود كه اين صبحانه براي بيماران قلبي و عروقي نيز مفيد باشد. عسل منبع خوبي از آنتي اكسيدان‌هاي طبيعي است كه در پيشگيري از سرطان و بيماري‌هاي قلبي موثر است و به سلامت پوست نيز كمك مي‌كند.
صبحانه مهم‌ترين وعده غذايي روزانه است. محققان معتقدند كودكاني كه صبحانه نمي‌خورند علاوه بر سرماخوردگي‌هاي مكرر دچار افت يادگيري و فعاليت‌هاي ذهني مي‌شوند. نخوردن صبحانه براي كودكان و افراد بزرگ نيز خطر چاقي را به همراه دارد. نتايج تحقيق محققان گوياي اين نكته است كه مصرف مواد غذايي سالم در وعده صبحانه باعث حفظ و ارتقاي سلامت افراد مي‌شود. شما مي‌توانيد با تهيه صبحانه‌هاي متنوع و مورد علاقه كودكانتان، آنها را در تامين انرژي از اين وعده غذايي مهم ياري دهيد.

 

15 views مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 0
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.


تبلیغات متنی